6 مزیت شگفت انگیز آجیل بادام هندی برای سلامتی

آجیل بادام هندی که معمولاً به عنوان کاجو شناخته می شود ، یک میان وعده با طعم و مزه ظریف است. این ماده همچنین به عنوان یک عنصر محبوب در غذاهای شور در سراسر جهان استفاده می شود. در تمام طول سال به راحتی در بازارهای محلی موجود است. مهره در واقع یک بذر مخروطی شکل است که به قسمت تحتانی میوه معروف به سیب بادام زمینی متصل است. کاشو از نزدیکان پسته ، پیچک سمی ، بلوط سمی و انبه است.

از نظر ظاهری این مهره با نوک نوک تیز و خمیده تقریباً یک اینچ طول دارد. این نرم و سفید با سطح لطیف خامه ای است. وقتی بو داده ، مغز به رنگ قهوه ای طلایی در می آید و دارای بافت کره ای و رایحه ای میوه ای است.

درخت کاشو:

بادام هندی درختی همیشه سبز استوایی و متعلق به خانواده Anacaradiaceae است. نام علمی آن Anacardium occidentale است.

این درخت بومی جنگل بارانی آمازون برزیل است و همه ساله از نوامبر تا ژانویه شکوفا می شود. درخت که معمولاً تا ارتفاع 12 متری رشد می کند ، می تواند در طیف وسیعی از مناطق آب و هوایی رشد کند.

کشت:

به دلیل گرانی انواع مواد غذایی فارسی کلاب برای اولین بار توسط کاوشگران پرتغالی در قرن 16 به منظور حفاظت از خاک و جنگل کاری صورت گرفت. این محصول اکنون به عنوان یک محصول عمده نقدی ظهور کرده و به طور گسترده در برزیل ، ویتنام ، هند و سایر کشورهای آفریقایی کشت می شود. درخت بادام هندی در سه سال اول کشت به شدت رشد می کند.

میوه بادام هندی:

هر درخت میوه های زیادی به شکل گلابی خوراکی می دهد که با نام سیب بادام هندی شناخته می شود. از نظر گیاهشناسی ، این میوه درختی است و پوسته سخت آن به رنگ خاکستری است. پوسته خارجی این میوه دارای سم تحریک کننده پوست فنلی است. هنگام پردازش ، پوسته خارجی بو داده می شود تا رزین اوروشیول قبل از مصرف از بین برود.

ارزش غذایی:

بادام هندی یکی از مغزهای بسیار مغذی است. این مغز ظریف و شیرین مملو از انرژی ، فیبر ، آنتی اکسیدان ، مواد معدنی ، ویتامین ها و مواد شیمیایی شیمیایی است. سرشار از مواد معدنی مانند منگنز ، پتاسیم ، آهن ، مس ، روی ، سلنیوم و فسفر است. همچنین حاوی ویتامین های B کمپلکس مانند اسید پانتوتنیک ، تیامین ، پیریدوکسین ، ریبوفلاوین و فولات است. سیب بادام هندی پنج برابر بیشتر از مرکبات حاوی ویتامین C است. با این حال ، بادام هندی یک غذای پر کالری است و هر 100 گرم بادام هندی 553 کالری تأمین می کند.

روغن بادام هندی:

از روش فشرده سازی سرد برای استخراج روغن از پوسته های بادام هندی استفاده می شود. این روغن برای حفظ سلامت پوست فوق العاده مفید است. غلظت بالای روغن چرب ضروری به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. یک منبع غنی از روغن آجیل بادام هندی ویتامین E می تواند در صورت استفاده منظم در ماساژهای بدن ، از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری کند.

مزایای بهداشتی بادام هندی:

مانند بسیاری از مغزهای دیگر ، حتی آجیل بادام زمینی نیز لیست گسترده ای از فواید سلامتی را دارد. در اینجا ، برخی از مزایای مشترک را بررسی می کنیم.

1. بهداشت دندان:

محققان دریافته اند که مواد شیمیایی موجود در آجیل بادام هندی می تواند باعث از بین رفتن باکتری های گرم مثبت و آفت دهان فراگیر شود که باعث پوسیدگی دندان می شود. همچنین اعتقاد بر این است که مصرف متوسط آجیل بادام هندی می تواند دندان های فرورفته را از بین ببرد ، اگرچه هنوز اثبات نشده است.

2. سلامت چشم:

آجیل بادام هندی حاوی مقادیر کمی زئا-گزانتین است که یک آنتی اکسیدان مهم است و به طور انتخابی در ماکولای لوتئا چشم چشم جذب می شود. این به چشم ما عملکرد محافظت کننده فیلتر اشعه ماورا بنفش محافظت می کند و از تخریب ماکولا در افراد مسن جلوگیری می کند.

3. کاهش وزن:

آجیل بادام هندی یک غذای بسیار چرب است اما دارای چربی خوب و 75 درصد چربی اشباع نشده است. چربی های اشباع نشده انرژی بیشتری به بدن می رسانند و متابولیسم بدن را تسهیل می کنند. این فقط در صورت مصرف متوسط ، می تواند به کاهش وزن کمک کند.

4. عملکرد مغز:

مغز ما به دو نوع چربی متکی است – چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع برای تولید سلول های مغزی. بادام هلو حاوی هر دو این چربی ها است. همچنین گردش اکسیژن در مغز را بهبود می بخشد ، که به تقویت حافظه کمک می کند.

5. سلامت قلب:

بادام هندی سرشار از چندین اسید چرب اشباع نشده تک مانند اسید اولئیک و پالمیتولیک است. این اسیدهای چرب ضروری ضمن افزایش کلسترول خوب ، به کاهش لیپوپروتئین مضر با چگالی کمک می کنند. اسیدهای چرب اشباع نشده می توانند در کاهش سطح تری گلیسیرید ، پیشگیری از بیماری های عروق کرونر کمک کنند.

6. استخوان ها:

منیزیم موجود در آجیل بادام هندی باعث بهبود ساختار استخوان می شود. همچنین حاوی کلسیم است که از کاهش تراکم مواد معدنی استخوان جلوگیری می کند.

مشخصات ایمنی – قبل از خوردن آنها بادام هندی خود را بشناسید:

آنافیلاکسی آلرژی شایع ناشی از آجیل بادام هندی است. این واکنش ممکن است از مشکل تنفس ، درد پایین شکم ، استفراغ ، اسهال گرفته تا کهیر باشد. آنافیلاکسی عمدتاً به دلیل ترکیب شیمیایی اوروشیول موجود در پوسته ، آجیل و سیب بادام هندی ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *