تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات از دید جایینو


تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات از دید جایینو

اگر در مورد بازاریابی در مقابل تبلیغات اشتباه گرفته اید ، تنها نیستید. در حالی که هر دو سیستم عامل برای تبلیغ محصولات یا خدمات به یک مخاطب هدفمند دسترسی پیدا می کنند ، اما بسیار متفاوت هستند. اگر تفاوت بین این دو را بدانید و تحقیقات بازار خود را انجام دهید ، می توانید تجارت خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.

بیایید با جستجوی تعاریف اساسی هرکدام شروع کنیم و سپس به این موضوع بپردازیم که تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات از یکدیگر متفاوت است زیرا تفاوت آن قابل توجه است.

تبلیغات فقط یک قطعه پای بازاریابی است
هرگونه آگهی (مهم نیست که چه فرمی را بگیرد) یک اعلامیه پولی ، عمومی (به معنای غیر شخصی) است که پیام قانع کننده ای است که توسط یک اسپانسر قابل شناسایی یک شرکت ، سازمان یا شخص برای مشتریان (یا بالقوه) موجود یا غیر ساخته شده است. پایه عضو سود.

تبلیغات تنها یکی از مؤلفه های کل فرایند بازاریابی است. تبلیغات بخشی از بازاریابی است که مستلزم مستقیم بیان کردن در مورد شغل ، محصول یا خدمات خود برای کسانی است که می خواهید به آنها بیشتر برسید. تقریباً در همه تبلیغات نام حامی (و اغلب اوقات یک آرم قابل تشخیص) خواهد بود.

تبلیغات شامل قرار دادن آگهی در رسانه هایی مانند روزنامه ، مجله ، نامه مستقیم ، بیلبورد ، تلویزیون ، رادیو و آنلاین می باشد. به طور فزاینده ، در حالی که دنیای تبلیغات چاپی کم می شود ، مردم در حال یافتن راه های خلاقانه تر برای تبلیغ هستند ، مانند نمایش علائم در بالای تاکسی ها. تبلیغات ، زیرا شامل بسیاری از لایه ها از جمله هنر و طراحی ، قرار دادن آگهی و فرکانس است – گرانترین بخش از تمام برنامه های بازاریابی است. روابط عمومی (به دلیل اینکه بسیار کارگر است) دومین جزء گران قیمت بازاریابی است و تحقیقات بازار سومین گران قیمت است.

بازاریابی قطعات متحرک زیادی دارد
بازاریابی عبارت است از برنامه ریزی ، پیاده سازی و کنترل سیستماتیک ترکیبی از فعالیتهای در نظر گرفته شده برای خریداران و فروشندگان برای مبادله یا انتقال متقابل محصولات یا خدمات. برای اهداف ما ، بیایید اصطلاحات خریداران و فروشندگان را به راحتی استفاده کنیم. حتی اگر شما یک سازمان محیط زیست غیر انتفاعی را اداره کنید ، باز هم مجبورید مردم را به این ایده بفروشید که باد منبع خوبی برای انرژی پاک است.

از بازاریابی به عنوان یک فرایند گام به گام فکر کنید که با یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد آغاز می شود – جمله ای کوتاه و قانع کننده که شرح تجارت شما است. این گزاره (یا پیام) سپس به عنوان یک موضوع راهنما عمل می کند که به شما کمک می کند مشتری های هدف را که علاقه مند به فروش چه چیزی هستند ، شناسایی کنید.

اگر به بازاریابی به عنوان پای فکر می کنید ، کل پای بازاریابی می تواند به تبلیغات ، تحقیقات بازار ، برنامه ریزی رسانه ها ، روابط عمومی ، روابط جامعه ، پشتیبانی مشتری و استراتژی فروش تقسیم شود. تبلیغات ، در حالی که بیشترین برش چهره شما از پای است ، اما هنوز هم تنها یک قطعه از پای بازاریابی است.

همه عناصر بازاریابی باید به طور مستقل کار کنند اما باید در جهت رسیدن به هدف بزرگتر یک کمپین بازاریابی متحد با یک پیام مشترک همکاری کنند. بازاریابی فرایندی است که به زمان نیاز دارد و می تواند ساعت ها تحقیق را در بر بگیرد تا یک برنامه بازاریابی مؤثر باشد. بازاریابی را به عنوان هر کاری که یک سازمان برای تسهیل مبادله (یا مکالمه) بین شرکت و مصرف کننده انجام می دهد ، فکر کنید.

البته قبل از خرید فضای تبلیغاتی با هر فرمی (یا استخدام یک شخص پی اس پی) باید تحقیقات بازار خود را انجام دهید تا مخاطب مورد نظر شما کیست و بهترین راه برای رسیدن به آنها است. ممکن است به پایان برسد که یک بستر رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام بهترین راه برای رسیدن به پایگاه مشتری شما است. یا ممکن است با ایجاد یک سری از ستونهای چاپی مطبوعاتی سنتی ، مشتری شما بهتر شود. با این وجود ، پس از اتمام تحقیقات شما ، می توانید استراتژی های بازاریابی خود را توسعه داده و سپس تمام غالب های دیگر در جای خود قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *